Dzīve & Stils / Pilsētvide
Pie Rīgas tiltiem un tuneļiem ir 10 lifti jeb vertikālie pacēlāji, kuru uzturēšana gadā izmaksā 378 000 eiro. Latvijas Televīzijas (LTV) raidījums "4. studija" jau iepriekš vēstīja, ka vandāļu uzbrukumu piedzīvojuši un nedarbojas Dienvidu tilta lifti. Tos divu mēnešu laikā pašvaldība joprojām nav spējusi salabot. "4. studija" kopā ar apvienības "Apeirons" vides pieejamības ekspertu devās pārlūkot galvaspilsētas pacēlājus un noskaidrot, vai tiesa, ka tie biežāk nedarbojas, nekā darbojas.
Lai zemes gabalu Rīgā varētu izveidot par stāvlaukumu, tam ir jāatbilst vairākām prasībām, tāpēc kuru katru zemes pleķīti par stāvlaukumu pasludināt nevar. Kā norāda Rīgas domē (RD), autostāvvieta ir 1. grupas inženierbūve, kuras izbūvei Būvniecības informācijas sistēmā ir jāiesniedz paskaidrojuma raksts kopā ar visiem nepieciešamajiem dokumentiem, ko akceptē pašvaldība.
Katru gadu, kad jaunie arhitektūras maģistranti izstrādā savus diplomdarbus, tos izrāda arī publiskai apskatei. Sākot ar Spilves lidostas pārveidošanu par futbola stadionu un beidzot ar ēku kodolspēkstacijas izveidei Latvijā un risinājumiem, kā uzlabot Rīgas Zooloģisko dārzu – šīs ir tikai dažas no idejām, kuras savos diplomdarbos radījuši 33 jaunie arhitekti.
Kas notiek Latvijas garāžās? To noskaidrot devās Eng.lsm.lv.
Pirms gadiem 20 Rīgā viesojās pasaulslavenais dāņu arhitekts un pilsētplānotājs Jans Gēls, kurš ar savu komandu veica pētījumu un izstrādāja ieteikumus, ko Rīgai vajadzētu darīt, lai pilsētu padarītu cilvēkiem draudzīgu. Viens no plāna punktiem bija gājēju tuneļu likvidēšana Rīgas centrā. Rīgas dome Gēla ieteikumu neņēma vērā un 2009. gadā pat atklāja vienu jaunu tuneli zem Gogoļa ielas. Pazemes pārejas jeb tuneļi Rīgas centrā joprojām ir, un tie kļūst arvien biedējošāki, tomēr, kā atzina Rīgas pilsētas galvenā dizainere – pilsēta plāno no tiem ilgtermiņā atteikties.
Bites ir kā lakmusa papīrs urbānas pilsētvides pētīšanai. Zinātnieki atklājuši, ka tieši šis kukainis pasaulē ir viens no efektīvākajiem monitoringa rīkiem. Bites savāc bioloģisko materiālu - nektāru, ziedputekšņus. Tās saskaras ar ūdeni, augsni - visu apkārtējo vidi. Tāpēc bites un to ienesums ļauj precīzi noteikt pilsētvides stāvokli.
Īsi pirms ziemas sezonas iestāšanās Tallinas ielas un Avotu ielas apkaime Rīgā piedzīvoja pārmaiņas – veikti labiekārtošanas darbi, tostarp uz ietvēm, kas ne tik sen tika atbrīvotas no automašīnām, dodot plašumu gājējiem, parādījušies milzu objekti – puķupodi jeb tvertnes lielākiem augiem un zaļumiem. Skatītājs, kurš vērsās Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumā "4. studija" uzskata, ka tagad nogriezties no Krāsotāju ielas uz Tallinas ielu ir krietni bīstamāk, jo šeit izvietotie puķpodi pasliktina redzamību un līdz ar to – satiksmes drošību.